V Zavetišču za brezdomce Ljubljana ugotavljajo, da vsako leto več ljudi potrebuje njihovo pomoč. »Na srečo je v zadnjih letih poleg vse več socialno ogroženih tudi vse več različnih humanitarnih programov, zato vsi ne pritiskajo več na nas tako kot pred leti, ko so brezdomci iz vse osrednje Slovenije prihajali po pomoč v Ljubljano. Trenutno v zavetišču živi 28 oseb, še 28 jih pri nas občasno prespi, vsak dan pa razdelimo 110 kosil. Ocenjujemo, da se na kosilu letno izmenjuje od 400 do 500 oseb,« je povedal vodja zavetišča Boris Kosec. Na razmere pri njih izredno vpliva gospodarska kriza, po drugi strani pa trezno ugotavljajo, da število uporabnikov storitev zavetišča oblikuje tudi naravna selekcija. V tokratni zimi sta denimo v Ljubljani na cesti umrla dva brezdomca.
V času kosila je pred zavetiščem živahno, ljudje si kar podajajo kljuko na vratih v jedilnico. »K nam hodijo ljudje iz zelo oddaljenih mestnih četrti, kar nakazuje, da so to ljudje, ki res nimajo ničesar in zelo nujno potrebujejo pomoč. Ugotavljamo, da so med njimi tudi prejemniki pokojnin, ki pa s tako nizkimi pokojninami ob visokih stroških enostavno ne morejo sami preživeti, « razlaga vodja zavetišča. Na dvorišču se na zimskem soncu sušijo oblačila. Boris Kosec se sprašuje, kaj bo s stavbo zavetišča v prihodnosti. »Projekt gradnje poslovno-stanovanjskega kompleksa na tem območju predvideva rušenje te stavbe. Mi bi seveda lahko delovali tudi na obrobju mesta, vendar izkušnje kažejo, da je največ potreb po zavetišču za brezdomce v središču mesta,« poudarja Kosec.
Januarja so v Zavetišču za brezdomce Ljubljana zamenjali stari dotrajani avtomobil za novo Škodo Fabio, ki so jim ga podarili podjetje GlaxoSmithKline Slovenija, zaposleni v tem podjetju in podjetje Porsche Slovenija. GlaxoSmithKline že četrto leto zapored ob vseh slovenskih praznikih brezdomcem, ki hodijo jest v zavetišče, podari kosilo. Vsako leto pa z novoletnim darilom še posebej nadgradijo projekt sodelovanja z zavetiščem. »Naša podpora zavetišču za brezdomce zdaj traja že štiri leta in vsako leto posebej se z vodstvom zavetišča pogovorimo o njihovih potrebah. Tokrat smo skupaj ugotovili, da nujno potrebujejo nov avtomobil. Čeprav so časi težki, se naša podpora ni zmanjšala, saj imajo v zavetišču prav zdaj še težjo nalogo. Zelo sem ponosen, da so sredstva za nakup avtomobila prispevali tudi zaposleni, k uspehu akcije pa je pripomoglo tudi podjetje Porsche Slovenija, ki se je odpovedalo vsem trgovskim maržam,« je povedal Victor Hoff (na fotografiji desno), generalni direktor GlaxoSmithKline Slovenija.
Pobudnik sodelovanja z zavetiščem je bil finančni direktor podjetja Matej Bizjak (na fotografiji levo): »Ko smo se prvič odločali, komu nameniti denar namesto za novoletne voščilnice, je bila huda zima in zavetišče je z veseljem sprejelo spalne vreče, ki smo jih podarili. Zaposleni smo ponosni in se z veseljem odzovemo na pobudo pomoči zavetišču.«
Članek je bil objavljen v reviji Naša lekarna št. 60, februar 2012.